Monday, October 15, 2012

Batu Nissan





Dah macam terkubur blog nie. Kubur kat Kg aku lagi chantek dipandang. (Jgn pandang je, rase lah insaf siket.) Dengan tak update begitu lame, rase macam tak best lagik laa.
Reason: Internet tak stabil untuk ber-blog.

Anyway, banyak citer nak aku taip... tapi aku pendekkanlah. Last month, aku pi PWTC. Pasal jobstreet ade wat post grad edu fair. Ramai orang yg datang, kebanyakkan nye bawak resume, cv etc... pasal dalam fair tu, ade banyak company yg datang. Candidate yg apply ramai, tapi vacancy yg relevant ade dlm 1-4 je.

Ramai sebenarnye post grad yg trcari2 keje.

Aku rase sungguh competitive dlm nak cari kerje. Well, it was an interesting postgrad fair so far. 

Next.... ke sarawak.

Loading semua 'harta2' kat dlm stor sebelum bawak balik ke semenanjung. Sambil tu, jalan2 kat tepi sungai bersama jerebu yg melanda. Dalam 10 meter mcm blur je pemandangan. Pasal orang native (aborigine) pi tebang hutan dan bakar sebelum start bercucuk tanam*.
*(sumber tak pasti)

hemm.... cencaluk omelette?? lulz

9hb, ade convo kat Borneo Convention Centre Kuching (BCCK). Best, jumpe senior2 lame yg sekali join convo.  Habis convo settle, aku amek gambar 2, 3 keping pastu belah. Aku tengok ade yg dpt bunge2 yg saiznya macam semak samun (bushes). Time ni lah flourist dan photographer buat untung.... 

Superb!! 

Habis tu, aku bla dari kuching untuk ke KL. Kat airport, aku baru dpt msg yg mlm tu ade org ajak pi dinner. Nak wat macam mane, melepas lah untuk makan free. hmm...

Di KL, 13hb.

Aku sempat pi jenguk Halal Fest 2012 di PWTC, KL. Hujan lebat pagi tu, dengan angin kuat. Stokin dan kasut yg aku pakai pun basah lencun.

Jalan sorang2 nie mmg best, pasal tak payah tunggu orang, mintak pendapat orang, bercakap dgn orang, kene  jaga orang...etc.. hehehe.. 

First, kene daftar dulu baru boleh masuk. HalalFest 2012, memang best. Pasal makan (tester) free, minum free, beg free, pen free... harga promosi, ...mcm2 lagi. 
Kitab panduan dan .... yeay!! dpt sticker. 

Ramai.... kalau jual granite salut tepung goreng pun laku



Leeech!!!!

 HiGoat nie dulu jual susu kambing, sekarang diorang dah veriety-kan product. Kali ni diorang wat franchise jual mcm patties (ayam & kambing) dgn chic wing. Tapi aku order kambing patty.
kotak yang kiut + professional
kandungan yg pergh.... sedap. RM5/- shj + ice lemon tea

Gupcake.... owh, pewarna yg dasyat.
Jem, pasal mak cheq Siti datang.
tak bley bla... 

Habih tu aku direct pi balik Melaka. Sambung job hunt (touchup resume..... etc) dan pikir2 untuk sambung buat pokemon master. 

Moga segala usaha kita ini berjalan dgn lancar dan dipermudahkanNya.

2 comments:

  1. hehe. congratulation bro!! goodluck untuk MSc.

    by the way, batu nissan sound so japanese keke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, TQ. Haa, congrats juga 13hb haritu!!

      Hahaha... otaku.

      Delete